Laurin a Klement
Rok 1912 znamenal pro firmu definitivní ukončení výroby motocyklett a bouřlivý nástup malosériových výrob osobních a nákladních automobilů, autobusů, zemědělských strojů a traktorů, stacionárních a leteckých motorů. V té době zakládá firma L&K filiálky v mnoha zemích Evropy, Asie, Afriky a Jižní Ameriky.
Stěžejním modelem období 1911-14 se stal Faeton, elegantní sportovní vůz s celodřevěnou jasanovou karosérií a povrchem z topolové dýhy, dosahující maximální rychlosti 80 km/h.
První světová válka znamenala značné omezení sortimentu na vozidla pro vojenské účely, vozy sanitní a válečný materiál. Po jejím skončení byl návrat k civilní předválečné výrobě při všeobecné stagnaci trhu obtížný. Automobilka však využila svých bohatých předválečných zkušeností z oboru progresivních konstrukcí automobilů, světového věhlasu v obchodu, výrobní a sportovní tradici. Tak se stal první poválečný rok 1919 v nové Československé republice úspěšným nástupem k znovudobytí světových trhů. Začátkem dvacátých let jezdily automobily L&K na silnicích od Japonska po Mexiko. Kromě tuzemska a střední Evropy měla firma obchodní zastoupení a sklady např. v Moskvě, Petrohradě, Kyjevě, Rostovu nad Donem, Smolensku, Simferopolu, Baku, Sofii, Varšavě, Krakově, Amsterdamu a Rio de Janeiru.